Byggstart för nytt BUP-hus och modernare lokaler för ätstörningsvården

Nu tar Sahlgrenska Universitetssjukhuset nästa steg för framtidens psykiatriska vård för barn och unga. På Östra sjukhuset har bygget startat av en helt ny vårdbyggnad för barn- och ungdomspsykiatri (BUP) – och samtidigt skapas nya, moderna lokaler för Ätstörningscentrum.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Få det senaste från Sahlgrenskaliv i din mejlkorg varannan vecka. Fyll i din e-postadress och starta din prenumeration.